Om processen

En rekruttering hos Christiansen & Co tager typisk 6-7 uger fra opstart til der er en aftale mellem kunde og kandidat. Den gennemløber følgende 8 faser.

Faser

  1. Opstart

    Ved opstart af en opgave laves der i samarbejde med kunden en stillingsbeskrivelse der afdækker både de faglige og personlige egenskaber, der søges efter, samt hvilke succeskriterier der er for rollen.

  2. Kalibrering

    Med udgangspunkt i stillingsbeskrivelsen så finder Christiansen & Co 6-8 kalibreringsprofiler, som diskuteres med kunden for at sikre at searchen stemmer med forventningerne.

  3. Search

    Med udgangspunkt stillingsbeskrivelsen og kalibreringsprofilerne påbegyndes over de næste 3 uger en search efter den ønskede profil. Relevante og interesserede kandidater bliver løbende interviewet, screenet og evalueret.

  4. Bruttokandidatfelt

    Et prioriteret bruttokandidatfelt på typisk 6-7 kandidater bliver præsenteret digitalt for kunden. Alle kandidater har forinden gennemført både en personlighedstest samt en kognitiv test.

  5. 1. runde samtaler

    Der gennemføres 1. runde samtaler med 4-6 kandidater.

  6. 2. runde samtaler

    Der gennemføres 2. runde samtaler med 2-4 kandidater. Til alle opgaver udarbejder Christiansen & Co en case skræddersyet specifikt til den enkelte rekruttering.

  7. Referencer

    Såfremt kunden ønsker det, så trækker Christiansen & Co referencer på slutkandidaten.

  8. Kontrakt

    Såfremt kunden ønsker det, så deltager Christiansen & Co på det afsluttende møde med kandidaten.

Rekruttering i øjenhøjde

Det er både en stor beslutning for en virksomhed at bringe en ny medarbejder ombord og for en kandidat at skifte job. Derfor bruger jeg meget tid på at tale jobbet, udfordringerne og perspektiverne igennem, inden vi starter en proces. For mig er det vigtigt at være transparent igennem hele processen. For det skal føles rigtigt for begge parter. Hvis det er tilfældet, så har man de bedste forudsætninger for en lang og gensidigt udviklende rejse sammen.

Mødelokale